احتفل المخرج والمنتج مجدي الهواري بفوز منتخب مصر على نظيره النيوزيلندي في المباراة التي جمعتهما صباح الاثنين 22 يونيو وانتهت بفوز مصر بثلاثة أهداف مقابل هدف.
وتحدث مجدي الهواري عن جملة" يا مصر بتعمليها إزاي" التي تم تداولها على نطاق واسع من قِبل رواد مواقع التواصل الاجتماعي خلال الفترة الأخيرة.
وكتب عبر حسابه على موقع" فيسبوك": " يا جماعة يعني إحنا هنفضل طول البطولة نسأل يا مصر عملتيها إزاي! أو بتعمليها إزاي! أهي عملتها وخلاص سيبها ماشية، وخلينا نفرح بقى وننبسط بحسام حسن وفريقه، بدل ما نقعد نفتش فيها وندور على الأساليب والأسباب، ونسأل يا مصر بتعمليها إزاي".
وتابع: " أول المجموعة وأول فوز تاريخي، ومحمد صلاح رجل المباراة، واللعيبة الرجالة جابت أجوان حلوة ومعاك مدرب فايق، وداخلين على الدور 32، تعالوا نفرح بس وما نسألش بقى مصر عملتها إزاي! ، المهم إنها عملتها ورجعنا يا ابني تاني لـ حمادة هلال والله وعملوها الرجالة".

التعليقات (0)
لا توجد تعليقات حتى الآن. كن أول من يعلق!
أضف تعليقك